גפני מונה ליו"ר ועדת הכספים הזמנית; באופוזיציה בירכו

אבי רבינא No Comments on גפני מונה ליו"ר ועדת הכספים הזמנית; באופוזיציה בירכו

ועדת הכספים הזמנית אישרה את מינויו של ח"כ משה גפני ליו"ר הוועדה. יו"ר הכנסת מיקי לוי: "אין לי ספק שתמשיך להטביע את חותמך על הוועדה"

גפני
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכספים הזמנית אישרה את המלצת הוועדה המסדרת, למנות את יו"ר דגל התורה, חה"כ משה גפני ליו"ר הוועדה.

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ יואב קיש: "האמת שאני ברמה האישית מאוד מתרגש להיות פה, אני שמח משתי סיבות: אחת אני מאוד אוהב את הרב גפני והייתי חבר בוועדות שלו שנים רבות, הוא עשה עבודה מצויינת ואני בטוח שכך גם יהיה בכנסת ה-25. אני יכול לומר לכם שהיה פה גם בקדנציה הקודמת יו"ר ועדה שניסה לעבוד, אך נתקל בשר ביטחון עם אג'נדה ברורה לפגוע במגזר מסוים. אני מקווה שבממשלה הבאה זה ישתנה לחלוטין. אני רוצה לומר לחברי האופוזיציה שאם תצביעו נגד, זה אירוע תקדימי שלא היה בעבר, בעיני תקדים רע".

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי: "ח"כ גפני, יו"ר הוועדה הזמנית שסביר שיהיה גם קבוע, לאורך השנים הטבעת את חותמך על הוועדה הזו. לחברי הכנסת החדשים – זו הוועדה החשובה ביותר, שקובעת את כל ההתנהלות הכלכלית של מדינת ישראל, גם ועדת משנה בוועדת חו"ב. ישבתי בוועדה הזו במצטבר 10 שנים, פה משפיעים ופה יש את טביעת האצבע, בסופו של דבר מגיעים לפשרה לטובת מדינת ישראל ואזרחיה. אני מאחל לך הצלחה בתפקידך הישן, אין לי ספק שתמשיך להטביע את חותמך על הוועדה. יש נושאים רבים שאתה מתעלה מעל השייכות הפוליטית לטובת מדינת ישראל ואזרחיה, בהצלחה חבר הכנסת גפני, הצלחתך הצלחתנו".

יו"ר הוועדה הזמנית, ח"כ משה גפני: "יו"ר הכנסת היה חבר הוועדה, הוא היה באופוזיציה ואני בקואליציה, יחד עם זאת רוב ההצבעות בוועדה היו פה אחד, עשינו דברים, שיפרנו חוקים, החברים משני הצדדים היו בתוך העניין הזה. אני מודיע מראש, שמעתי שהנגיד מתכוון להעלות את הריבית במשק, המשמעות היא שבעלי המשכנתאות ישלמו יותר כסף, אני מתכוון לקיים בזה דיון. אני רוצה להעלות גם את העלאת מחירי החלב לדיון. לא יהיה שר אוצר במדינת ישראל שיגיד לי לא לקיים דיונים בנושאים הקריטיים החברתיים, השייכים לכולם. צריך שכאן בוועדה נדע שזה מקום שונה ממקומות אחרים, כאן עובדים יחד, אופוזיציה וקואליציה, ועושים מה שטוב למדינת ישראל. כעת נצטרך להעביר העברות ועודפים שהתרכזו בכמות בלי מתקבלת על הדעת, אני מתפלל לקב"ה שינחה אותי בדרך אמת, במיוחד בימים הקשים האלה, אני מקבל עלי את עול יו"ר הוועדה, כמי שמייצג את כולם. אני מודה על התמיכה".

ח״כ אורי מקלב אמר: "אני מלווה את הרב גפני הרבה שנים יחד, שברת שיאים רבים, כיהנת ברוב הכנסות מאז קום המדינה, רבים מהיושבים פה עוד לא נולדו כאשר אתה כבר מונית לחבר הועדה כאן.

"השליחות שלך היא לא רק התפקיד אלא שמירת מעמדה של ועדת הכספים שתמשיך להיות הגורם המפקח. בלמת בחוכמה רבה תהליכים כנגד הציבור. ואכן היום ועדת הכספים מייצגת גם את האזרח וגם את הגופים הציבוריים והחברתיים עשית את זה בחוכמה.

"יש הרבה מה ללמוד ממך, מעבר לכישורים והנסיון אתה מביא את כלל הקולות אל הועדה המשך הכהונה שלך היא דבר טבעי. אתה לא מתרגש אלא מתחדש, כל יום אצלך בועדה הוא כמו יום חדש, כמו אדם רעב שבא לכנסת".



0 תגובות